Brand Name

Vanliga frågor och svar

Jobbsökande

När får jag svar på min ansökan?

Vårt mål är alltid att du ska få återkoppling så snabbt som möjligt. Tiden varierar dock i varje rekryteringsprocess. Du kommer att få återkoppling av oss på telefon eller via mail. Håll alltid ett öga på skräpposten ifall ett mail från oss har hamnat där.

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte på att höra av dig till kontaktpersonen som du finner längst ner i jobbannonsen.

Hur vet jag att ni mottagit min ansökan?

Du kommer få ett automatiskt mail från oss när din ansökan blivit mottagen. Har du inte fått det i din inkorg så kan det hända att det ligger i din skräppost eller så har du fyllt i fel epostadress. Alternativt så har inte ansökan skickats.

Är du osäker på om vi fått in din ansökan så kan du alltid höra av dig till kontaktpersonen längst ner i jobbannonsen.

Kan jag prenumerera på nya jobb som passar min profil?

Ja, detta sker automatiskt när du Connectar med oss till det affärsområde du är intresserad av tjänster inom. Du kan på ett enkelt sätt välja att Connecta med oss via vår sida för lediga jobb eller välja att Connecta med oss i samband med att du söker ett jobb hos oss.

Hur avregistrerar jag mig från prenumerationer på nya jobb?

Anledningen till att du får mail gällande nya, lediga tjänster är för att du någon gång har valt att Connecta med oss. Du kan enkelt avregistrera dig genom att logga in på Connect eller så klickar du på ”avprenumerera” längst ner i vårt senaste mail som vi skickade till dig.

Hur länge lagras mina personuppgifter?

När du söker ett jobb hos oss eller blir inlagd i en av våra rekryteringsprocesser så sparas din information, enligt GDPR, i två års tid. Efter två år kommer du att få ett mail där du ges valet om att stanna kvar i vårt nätverk eller inte. Att vara del av vårt nätverk innebär att du får möjlighet att bli kontaktad gällande framtida tjänster som passar din profil och du kan även välja att få mail angående tjänster som kan intressera dig.

Du kan när som helst välja att ta bort din information hos oss genom att klicka här och sedan på ”begär att ta bort min data”.

Hur tar jag bort mina uppgifter ur ert nätverk?

Du kan när som helst välja att ta bort din information hos oss genom att klicka här och sedan på ”begär att ta bort min data”.
Alternativt så hittar du en länk längst ner i vårt senaste mail som vi skickade till dig som lyder ”ta bort mina uppgifter”.

se alla

Företag

Vad innebär uppsökande rekrytering?

Andra ord för detta är ”headhunting” eller ”search”, vilket innebär att kontakta personer som inte aktivt är ute och söker jobb.

Träffar ni kandidaterna?

Nej. Våra rekryterare har utförliga telefonintervjuer med potentiella kandidater för att utvärdera om deras kompetens matchar det som eftersöks, samt andra frågor ni känner är relevanta att få svar på. Ni tar sedan ställning till vilka kandidater som är intressanta för er att träffa på en fysisk intervju.

Vad erbjuder ni för typer av tester?

I dagsläget erbjuder vi följande tester:
– Arbetsrelaterat beteende
– Motivation och värderingar i arbetslivet
– Begåvnings- och färdighetstester

Tester kan användas vid rekrytering genom oss eller vid egna, interna rekryteringar.

Vill du veta mer, kontakta oss.

Hyr ni ut personal?

Nej, vi jobbar inte med bemanning utan endast med direktrekrytering. Det innebär att våra uppdragsgivare anställer personen vi har hittat och förmedlat.

Interim-/konsultlösning?

Vi kan hjälpa er att täcka ett tillfälligt personalbehov och hitta rätt konsult. Konsulten kommer då att vara egenanställd och inte anställd via oss.

Referenstagning?

Ja vi har strukturerade och välbeprövade frågeställningar men som vi i samverkan med kund anpassar utifrån kravprofil. Vi ställer relevanta frågor och följdfrågor till referensen.

Pris?

Priset beror på rollen ni eftersöker. Vill du veta mer och ha hjälp med att kartlägga ert behov?
Kontakta oss så hjälper vi dig snarast möjligt.

se alla